11 Ekim 2012 Perşembe

Her derde deva kefir :)

Her derde deva olmasada zararı da yoktur kefirin. Her yaşta herkes içebilir, süte karşı alerjisi yoksa tabi. Kefir yapımı kolaydır ama geçici heveslerle bu işe başlamayın. Çünkü elinizde yaşatmaya çalışacağınız bir canlı olacak. Onu hiç unutmadan yaşamalısınız :)
Kefiri işini iyi yapan aktarlardan bulabilirsiniz. Ya da çevrenize sorun soruşturun, mutlaka yapan biri vardır, size de kefir danelerinden bir kaç tane verebilir. Eğer aktardan alırsanız, kefiri canlandırmak için biraz sonra anlatacağım mayalanma yöntemi ile mayalayıp, içmeden bir daha mayalayarak kefiri canlandırmanız gerekir. 2-3 mayalanmadan sonra kefiriniz içilecek kıvama gelir. Kefir yaparken, uzun ömürlü sütleri asla kullanmayın. Günlük şişe sütü ya da bulabiliyorsanız yeni sağılmış süt:) büyük şehirlerde bulunması imkansız tabi. Şanslı olup bulduysanız hemen kaynatın, oda sıcaklığına gelince mayalanmaya hazırdır. Kefir yaparken kesinlikle metal olan bişey kullanmayın. Herşey plastik ya da cam olmalı.

Kefir yapmak için gerekli malzemeler;
Cam kavanoz
Plastik süzgeç (kesinlikle metal kullanmayın)
Süt (oda sıcaklığında)
Kefir mayası.
Sütü cam kavonoza koyun, içine kefir mayalarını ekleyin. Burda sütün ve kefir mayasının miktarı önemli değil, önce 1 litre süt ile başlayın. Devam ettikçe kefirler çoğalacak siz de sütün miktarını arttırabilirsiniz. Kavonoza strech film gerebilir ve üstüne birkaç küçük delik açabilirsiniz. Plastik kapaksa gevşek kapatın, metal kapak kullanmayın. Kavanozu oda sıcaklığında karanlık bir yerde (ben dolabın içine koyuyorum) hava soğuk olduğunda havlu örterek 12-24 saat mayalandırın. Mayalanma süresi artıkça kefirin tadı ekşi olur. Ekşi kefir ishali keser, tatlı kefir kabızlığı :)
Mayalanma süresi bitince cam bir tas alın, içine süzgeçi koyun ve içine boşaltın. Süzgeci hafif sallayarak süzün. Bu esnada kesinlikle mayaları ezmeyin.

Süzgeçin üstünde kalan bu mayaları kesinlikle klorlu musluk suyu ile yıkamayın. Bu arada ekleyeyim; mayalarınızı 40 derece ısının üstünde mayalmaz, dondurucuya koymazsanız ve düzgün mayalarsanız çok uzun zaman hatta bizden çok yaşarlar.
Süzgeçte kalan mayaları hemen süte koyup tekrar mayalayabilirsiniz. Eğer mayalama yapmazsanız yine süte koyup buzdolabında kapağı gevşek olarak bir hafta saklayabilirsiniz.
Kefirinizi buzdolabına kaldırıp soğuk tüketin.
Ve unutmadan kefiri içtikten sonra bardakta kalanı hemen yüzünüze sürüp bekletin. Cild hemen emiyor zaten. 20-30 dakka bekletip yıkayın. Cilde inanılmaz parlaklık veriyor :)




9 yorum:

  1. denemek lazım ablacım lakin sizi gördükten sonra maşallah ;)

    YanıtlaSil
  2. iyi uğraşmışsınız bravo hatta kefiri severimde ama yapması hiç bana göre değil maşallah diyorum ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. bende 3 haftadır kefir yapıyorum.eşim aktardan almış.tarifi üzerinde yazıyordu.ama karanlık bir yer demiyor. kavanozun kapağı metal.birde bu hafta süzgeçten süzerken metal kaşıkla karıştırdım.öldümü şimdi

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar,
    Bloğunu yeni keşfettim ve hemen izlemeye aldım :))
    Bana da beklerim. http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    Güzel paylaşımlarda görüşebilmek dileğiyle,
    İzmir'den kucak dolusu sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Ben 13 yıldır aralıksız kefir yapıyor ve içiyorum. Kanseri onun da yardımıyla atlattığımı düşünüyorum. Doktorum takviye olarak kullanmamı onaylamıştı. Gördüğüm herkese de öneriyorum. Hiç zahmetli gelmiyor artık bana. Yayınınızı görünce iki laf etmeden duramadım. :)
    Bu linklere ben de sizi beklerim.
    http://ufuk-aysaatleri.blogspot.com/2011/07/kefir-mayasi-saglanir.html#.UirmXA61l00.facebook

    veeee...

    http://ufuk-aysaatleri.blogspot.com/2010/12/evde-kefir-nasil-yapilir.html

    YanıtlaSil
  6. aktif kullanılan kefir mayası isteyenler mail adresimden ulaşabilirsiniz.
    tuncerr@yahoo.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim kefir mayasına ihtiyacım var yardımcı olurmusunuz

      Sil
    2. Size yardımcı olmak isterim. Maille adresinizi iletirseniz. Benim mailim : kedimkayboldu@gmail.com

      Sil
  7. kefir, anne sütüne çok faydalıdır. süt miktarını artırdığı gibi aynı zamanda sütün içinde protein miktarını da arttırarark bebeğe daha faydalı hale getirir.

    YanıtlaSil